Om föreningen

HISTORIK

BRF Gröndalssundet – Kv. Stapelbädden 9
Föreningen bildades 2007 och husen stod klara år 2008.

Inflyttningen skedde under april - maj år 2008 och föreningen består av adresserna Gröndalsvägen 214 och 216.
Totalt ingår 52 lägenheter i föreningen i storleken 2 rok till 4 rok.
Husen har 6 våningar och sommaren år 2012 stod föreningens badbrygga klar.
Föreningen har också 34 parkeringsplatser.

Styrelsen

Styrelsen väljs på föreningens årsstämma.

En bostadsrättsförening ägs gemensamt av sina medlemmar. Varje bostadsrättshavare äger en andel i föreningen och har nyttjanderätt till en särskild lägenhet.

Varje år hålls en föreningsstämma där medlemmarna kan lämna förslag i motioner och påverka sitt boende. Varje medlem har en röst på stämman.

Stämman väljer också en styrelse som har förtroendet att sköta den ekonomiska och tekniska driften av föreningen. Det är personer som bor i föreningen och som tar uppdraget att vara med i skötseln av föreningen.

Styrelsen i Brf Gröndalssundet har styrelsemöten varje månad, förutom under juli månad.